Bercinta dengan bloggers dan twitterers. - Huda Luna Hussin

Bercinta dengan bloggers dan twitterers.

MoshiMoshi!



Sekarang ni aku tengok dah macam trend ke ape duk cari cinta dalam internet sebab masing-masing nak tackle blogger perempuan yang hot-hot, cantik-cantik untuk yang lelaki la then dapat tayang dekat kengkawan. Bangga. Yang perempuan pulak menggedik dengan blogger lelaki yang ada pakej. Ye lah nanti boleh berbangga dengan kawan-kawan.

Itu apa yang aku nampak la. Dah macam penyakit berjangkit. Pesen nak cari yang lawa-lawa, yang hot stuff ni lepas tu yang hensem hensem kaya berduit. Materialistik. Haihhh. Tapi kalau kacau yang single mingle tak apa la kan? Ni kalau kacau orang lain punya macam mana tu?

Lepas tu ada jugak yang putus cinta pun sebab cinta maya ni. Sebab orang ketiga la orang keempat la kelima la bla bla bla. Berscandal pulak sana sini. Mulut manis kalah gula. Pijak semut tak mati. Tak paham aku. Best sangat ke buat perangai macam tu?

Ada apa dengan cinta internet ni? Apesal orang mudah percaya cinta yang kenal dari internet? Kot la kenal dah lama nak jatuh cinta tu. Ni mesti cinta sebab rupa bukan? Tak pun sebab tengok gaya dia macam sempoi gitu? Tak pun sebab si dia tu famous? Tumpang populariti? Cinta tu buta ke? Ke orang yang membutakan cinta tu?

Tapi ada jugak yang hampir berjaya dengan cinta internet ni. Aku respek diorang. Sungguh. Macam Pojie dengan Nemomimosh. Macam Hana dan Chearm. Kahwin nanti mesti meriah sebab mesti ramai blogger datang. Yang bukan bercinta dengan blogger pun dah hampir berjaya. Macam kakak Amar Cap Ayam. Macam Huda Otak Ketat. Tup tup dah nak kahwin dengan Uzair dia sabtu minggu depan. Respek oi! Aku doakan yang terbaik untuk diorang dan jodoh mereka semua akan berpanjangan selamanya. InsyaAllah.

Entry ni bukan memperli sesiapa. Cuma sarcastic sikit. Sebab aku pun pernah terlibat dengan cinta blogger cuma aku kenal dia sebelum dua dua jadi blogger. Bagi aku bercinta dengan hot blogger ni banyak risiko. Risiko dia satu nya orang yang pandang rasa jealous dan menyampah. Ada yang suka. Ada yang tak. Ada jugak yang cuba rosakkan relationship dengan jadi anonymous menghentam macam-macam.

Aku dah pernah lalui semua tu. Siap cakap macam kenal kita dan 10 tahun. Penat layan anonymous. Anonymous ni berani tanpa identiti. Loser. Macam CikEpal dengan si Muncit dia pun banyak orang menyampah sebab dia hot blogger. Apa pun tepuk dada tanya selera.



NotaKakiHudaSiLuna :
Doakan yang terbaik untuk aku jugak. InsyaAllah. For better future. With better person.

14 comments

  1. hmmm betol2.. tp ade gak yg btol2 jatuh cinte dr ati yg ikhlas. kan..:) ape2 pon ,mereka tau yg terbaek.. kte doakan la kbahagian mereka2 tuh..:) awk,, tollong sy bley?:) KLIK dan KOMEN entri INI..:)
    thanks~~;]

    ReplyDelete
  2. tapi kalau bercinta dengan blogger yang kita tak pernah jumpa?tak pernah tayang muka or gambar dalam blog or fb?mcm saye ..pernah dulu..ha mcm mane tu?gedik ke buta?hehee

    ReplyDelete
  3. cinta cyber kan.. tp x tau nak komen sbb x penah telibat lagi :)

    kak huda, kalau jodoh x kemana :)

    ReplyDelete
  4. kalau dah jodoh memang tak kemana,dalam blogspot pun boleh,depan toilet kepci pun boleh kan?


    =)

    ReplyDelete
  5. seb bek la aku tak terjebak.

    wahahaha... nak jugak ulang ayat yang sama kat sini...

    :P

    ReplyDelete
  6. Hehehe, nama kitew naik.

    Huda nak tahu tak Tunang kitew ade mintak kitew buatkan blog untuk dia tapi kitew kata TAKBOLEH! hahahaha.


    kitew..kitew...lempang kang.

    <3 you, Huda!

    ReplyDelete
  7. Banyak dugaan kan bercinta dengan bloggers famous amos. Dah macam artis betul dah

    ReplyDelete
  8. Dugaan bercinta dengan blogger famous samalah cam bercinta dengan artis, ramai iri hati ramai pula yang nak masuk line..
    Nasib baik Pojie n Nemo tak famous mana. Story kami pun tak kecoh2..
    Hint dia, jangan kecoh2 sangat orang menyampah..
    Dah clash orang tepuk tangan, banyak berlaku :)

    PojiePooh; Hanya Satu...

    ReplyDelete
  9. heee kalau tak kecoh psl boyfriend.maybe kurang kena kacau.mcm yuyu zulaikha.hee

    btw,kak huda stdy ump lg ke ?

    ReplyDelete
  10. Memang banyak dugaan bakal menanti.. So kite sentiasa berhati2 dalam kepochi sana sini. Orang menyampah, biaselah kan. Ape pun sama2 menjaga. InsyaAllah..

    Doakan kami. :P

    ReplyDelete
  11. kalau nak kira mulut orang, memang susah nak tutup. tips buat tak tahu je. yang penting kita kenal diri kita sendiri macam mana. :D

    ReplyDelete
  12. tak semua kita buat orang suka... harus bersabar dengan semuanya....

    ReplyDelete
  13. errr ex kite dulu bukan blogger tp die ade belog sbb kite suruh lps tuh bile clash dok gado gado dkt belog lps tuh ade org ckp saje buat cmtuh nk kasik hits naek.

    waklu! hihii

    sume ni ade pros n cons. kalau da TERsuka dan TERbecinta dgn belogger, redha je lah.

    hihi miss u <3 <3

    ReplyDelete
  14. AGREED!

    sangat-sangat setuju ngan pendapat huda. byah pun penah tengok dekat twitter, fb someone tu post gambar pakwe dia sana-sini. tp bila orang lain tanya taknak mengaku pakwe. tapi panggil B lah, sayang lah. haddoi. dah tu nak yang hotsetap je. pastu kutuk ex dia mati-matian kat fb. kekadang kesian jugak dekat ex dia sebab dia duk kutuk-kutuk gitu. haihh, matilah nak oii...

    nak tegur, macam malas. biarlah dia.

    ReplyDelete